14 Ekim 2011 Cuma

KOTON'A MEKTUP



Sayın Gülden Yılmaz,

Size bu mektubu yazmamın sebebi KOTON gibi hızla büyüyen,ürün segmentini her geçen gün geliştiren, yüzlerce mağazası ve çalışanı ile 60 milyon euro cirosu olan dev bir Türk markasının sosyal medya gibi artık dünyadaki bütün markalar tarafından kabul gören bir mecrada başarısız kalması ve KOTON markasını çok seven bir tüketici olarak bu durumdan rahatsız olmamdır.

Gülden Hanım, Facebook'un dünyada 400 milyon ve Türkiye'de 22 milyon kullanıcı sayısı var. (Size bu yazım ulaştığında büyük ihtimalle binlerce kişi daha eklenmiş olacağından sayılar değişmiş olacak.)İnternetin, özellikle Facebook'un tüketiciler üzerindeki etkisini anlatmayacağım, zaten biliyorsunuzdur. Ancak bir tüketicinin bir markayla yaşadığı pozitif bir deneyimi 7 kişiyle, negatif bir deneyimi ise tam 24 kişiyle paylaştığını biliyor musunuz? Bu sayılar elbette internet ortamında ikiye üçe katlanıyor.

Öncellikle bu yazıyı paylaşmamdaki amacım markanızın daha doğrusu Facebook sayfasında 103.391 kişinin takibe aldığı markamızın çok kötü yönetildiğinden haberdar olmanızdır. İlk olarak markanın adı Koton diye yazılır, koton diye değil. Böylesine büyük bir hatayla açılan sayfa Türkçe'nin yanlış kullanılması,tüketicilerin öneri ve şikayetlerine cevap verilmemesi, alakasız konularla markanın benliğinden uzaklaşılması gibi hatalar yapmaktadır. Bir markanın böylesine önemli bir mecrada kullandığı dil MSN'de sohbet etme dili olmamalıdır. Çoğu kez hem tarafımdan hem başka kullanıcılar tarafından uyarı almasına rağmen Facebook profilinin yöneticisi bizi dikkate almamakla kalmıyor, sürekli bozuk bir Türkçe ile markayla alakasız paylaşımlar yapmaya devam ediyor. Amacı sayfanın istatistiklerde çok tıklanan marka olması mıdır? Asıl hedef KOTON markasının imajına katkıda bulunmak, tüketicileri yeniliklerden ve kampanyalardan haberdar edip sayfayı güncel tutarak tüketicinin zihninde diğer markalardan önce hatırlanır kılmak, markanın bilinirliğini arttırmak ve diğer pazarlama faaliyetlerine yardımcı olmak olmalıdır.

Sizin şu anki konumunuza çok çalışarak ve yılmayarak, devlere kafa tutarak geldiğinizi,detaylara önem veren titiz bir yönetici olduğunuzu ve KOTON markasını kızınız gibi gördüğünüzü bir çok röportajınızda okudum. Sizden ricam sosyal medyanın yönetimi konusunda ya başarılı bir Pazarlama İletişimi Uzmanı ile çalışmanız ya da sosyal medya ajansları ile bağlantıya geçerek dışarıdan profesyonel yardım almanızdır.

Bu önemli konuya duyarsız kalmayacağınızı diliyorum.

Kader KILIÇ

2 yorum:

mustafa dedi ki...

hastasin sen

.: Renkli Bilezikler :. dedi ki...

@mustafa evet öyleyim ki bu yüzden bana bayılıyorsun