9 Eylül 2011 Cuma

H&M? No, thanks...

Ne zaman H&M'e girsem markaların insan psikolojisi üzerindeki etkilerine bir kez daha hayran kalıyorum. H&M'i bu kadar harika yapan nedir? Tabi ki markanın gücü!Yoksa siz kıyafetleri veya aksesuarları mı sanmıştınız?

H&M'e ne zaman girsem o kıyafetlerin kumaşlarına ve çantaların dokularına dayanamıyorum. O kadar dandik ki ellerim "sakın dokunma o çantaya!" diye haykırıyor sanki. Çok mu tarz? Eh birazcık öyle. Ama ucuz dediğinizi duyuyorum. Ucuz falan değil. Daha ucuza daha kaliteli şeyler her yerde satılıyor. Takılar desen iki günde kararıyor.

Ama tüm bunlara rağmen hem yurtdışıda hem de geldiğinden beri Türkiye'de mağazaların hepsine girip çıkıyorum. Herhangi bir kıyafet veya çanta alamadım. Bir ayakkabı aldım giyemiyorum, bir bilezik aldım hemen karardı. Çantalar o kadar dandik materyalden yapılmış ki asla koluma takmam. Kıyafetlerin kumaşları da çok kötü. Açıkcası sadece iç çamaşırı alıyorum.

Yurtdışındaki H&M'lerde kozmetikte var. En azından losyon veya far alabiliyorsunuz. Ha neden markaya hayransın derseniz? Dünyada inanılmaz bir fenomen, İstinye Park mağazasını insanlar resmen talan ediyorlar, Barcelonada aynı sokakta kaç tane H&M var sayamadım bile! Markalar kitleleri böyle etkiliyor. Levi's jeanlerin birkaç modeli burada üretiliyor ama Levi's diye alıyoruz işte. DKNY gömleklerin 7 dolarlık maliyeti gömleklerini 90 dolara satmalarını engelliyor mu? İşte bu yüzden H&M'de maliyeti 10 tl bile tutmayan ürünleri almak için sıraya giriyoruz. Markalar iliklerimize işlemiş. Ama H&M benim için fazla dandik, fenomen falan takmıyorum yani..:)

1 yorum:

Unknown dedi ki...

türkiyeye gelmeden önce ürünlerini bütün dükkanı 5 lira ürünlerle dolu olan biri vardı salı pzarının orda ordan alırdım. oyuzden şimdi indirime girmeden hiç bişey almıyorum.