7 Temmuz 2011 Perşembe

Pazarlama, İK uzmanları, ıvırları ve zıvırları




Sor Google Amca'na Pazarlama Nedir? diye, vereceği ilk cevap şu olacaktır:

" Kişisel ve örgütsel amaçlara ulaşmayı sağlayabilecek mübadeleleri gerçekleştirmek üzere malların, hizmetlerin ve fikirlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtılmasına ilişkin planlama ve uygulama sürecine Pazarlama denir."

İşte Pazarlama budur. Gerçekten. En kısa manasıyla budur. Pazarlama bazı kişilerce yanlış anlaşılıyor. Pazarlama Satış Elemanı diye bir ünvan olmaz mesela. İkisi farklı görevlerdir. Pazarlama Müdürü dediğiniz kişi mesela, müşterileri dolaşarak yeni ürünü tanıtmaz. O Satış ekibinin görevidir. Elbette şirketlerin finansal büyüklüğüne, organizasyon yapısına ve hiyerarşilerine göre görev başlıkları değişebilir, bir kişi farklı görevlerde rol alabilir ama görevlerin tanımlamaları değişmez.

Bu yüzden Pazarlama Müdür Yardımcısı arayan bir şirketin bana görüşmede "Aslında biz Halkla İlişkiler yani PR yapacak birini arıyoruz." demesi günümü ve gelecekteki bir kaç günümü mahvetmiştir.

Bir de İK uzmanlarının veya görüşmeyi yapan insanların yaptıkları çok büyük hatalar var:

1. Adayın CV'sine önceden bak, görüşmeye geldiğinde değil!
2. Adayın eğitimini öğrendikten sonra seni havada karada kapabileceği konularda adaylarla tartışma. Mesela Pazarlama Yüksek Lisansı yapmış bir kıza Pazarlama ile Satış'ın ne olduğunu anlatmaya çalışma.
3. Aday konuşurken içinden esneme. Esnediğin ama bunu belli etmemeye çalıştığın zaman ağzın yamuluyor.
4. Bayan görüşmeciler geldiğinde şöyle bir süzmen yeterli, kızı baştan aşağı rahatsız edecek şekilde incelemen gereksiz.
5. Adayın dürüst olduğunu anladığın zaman sende dürüst ol. Aslında hep ol.

Aklıma geldikçe yazmaya devam ederim buraya. Ya da tecrübe edindikçe diyelim.

2 yorum:

Hamide Tekin dedi ki...

pe heeee :) karikatüre bayıldııım... yazılar da bir zamanlar ezberlediğim şeyler :)

.: Renkli Bilezikler :. dedi ki...

=)