29 Temmuz 2010 Perşembe

Tikkat tikkat! Bu bir tatil yazısıdır!

Maalesef bir haftalık İspanya tatilim son buldu! :( O kadar güzel bir ülke ki! Gezi raporumuza başlıyoruz!:)

Gezdiğim şehirleri tanımlarsam;

-Barcelona: Şehir sabahlara kadar dens dens dens modunda...İspanyol değiller, Katalanlar. Zaten orası Katalunya bölgesi olarak geçiyor ve İspanyol'lardan nefret ediyorlar. Yani İspanyol yakışıklısı aradık bulamadık! Alışveriş ve salak salak gezmek için ideal. Bir de Gaudi'nin müzesini gezebilirsiniz. Burada inanılmaz güzel alışveriş merkezleri var ve indirim sezonu olduğu için bolca alışveriş edebildim:) Dikkat ettim fast fashion( Zara, Stradivarius, H&M gibi sıklıkla koleksiyon çıkaran markaların sektörüne denir.)konusunda uzmanlar ama parfümeri daha ucuzdu.vergilerden kaynaklanıyor olabilir. Taşıyabilsem bir sürü krem, losyon, parfüm falan alırdım.

-Madrid: Sadece Museo del Prado'su yani Prado müzesi için bile gidilir! Ben diyeyim Ankara kadar siz deyin Yozgat kadar bir müze! Üç saat gezdik daha yarısına gelmemiştik. Goya'dan Velásquez'e kadar herkes orada! Rodin'in Üç Güzeller'ini gördük daha ne olsun! Şehirde İspanyol yakışıklıları gani gani, turist az, sanat ve kültür meraklıları için sergiler, tiyatrolar peş peşe...Gece Flamenko dansını izlemeye gittik. Gerçek çingelerin dansıydı. Duyguları bu kadar keskin ve heyecanla sunan başka bir dans daha yok. Tango var diyeceksiniz. Bunun yanında hiç kalır! Tango romantikse flamenko tutkuludur:) Madrid'de üç gün kaldım, doyamadım.

-Figueras: Şehirde birşey yok. Sadece Salvador Dali'nin hem evi hem de müzesi var. Hayranı olarak büyük bir heyecanla gezdim. Orjinal heykellerini ve tasarımlarını görmek çok garipti. Tıpkı yıllarca platonik aşık olduğun çocuğu öpmek gibiydi. Kesinlikle gidilmesi gereken bir yer.

-Gerona: Sessiz, sakin ve Venedik'i andıran bir şehir. Eski musevi mahallerini gezmek enteresandı. Koku filminin doğum sahnesi burada çekilmiş.

-Toledo: Tam bir film seti gibiydi. Ortaçağ'dan kalma şehrin yapısı hiç bozulmamış. Orada giydiğim platform topuklularım yüzünden yeri öpüp her yanımı mosmor etsem de değdi. :) Bir de şehrin tamamı toprak tonlarında evlerden oluşuyor ama köprü demirleri fuşya! Gay belediye başkanının en sevdiği renkmiş:)

İşte böyle!

Fotoğraf yükleymiyorum, bir sorun var galiba:/ Ama sonra söz!

3 yorum:

mustafa dedi ki...

sabirsizlikla bekliorus fotolari:)

papatya dedi ki...

içim cız yaptı ispanyayı sen böyle anlatınca erasmusla ispanyaya gitmekten son anda vazgecen biri olarak yazını imrenerek okudum walla:)

.: Renkli Bilezikler :. dedi ki...

mustafa inşallah yükleyeceğim:)

papatya yaaaa keşke gitseydin canım o kadar güzel bir ülke ki:) özellikle madrid harika! <3